יו"ר ועדת הבחירות קבע: "קמפיין הליכוד לא חוקי"

נתי קאליש 1 Comment on יו"ר ועדת הבחירות קבע: "קמפיין הליכוד לא חוקי"

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט יצחק עמית, קיבל את עתירת מפלגת חוסן ישראל ותקווה חדשה נגד מפלגת הליכוד והורה להם להסיר מידית פרסום מטעה מטעמה. מפלגת הליכוד חויבה בתשלום של 20,000 ₪ הוצאות

מטה הליכוד • אילוסטרציה צילום: תומר נויברג, פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר שהליכוד עשה שימוש בקמפיין של כחול לבן-התקווה החדשה, המפלגה עתרה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית בבקשה למתן צו האוסר על הפרסום המטעה בכל אתרי המדיה ועל הסרת הפרסום המטעה שכבר פורסם.

בעתירה נטען כי מפלגת חוסן ישראל ותקווה חדשה יצאה בפרסום תעמולת בחירות, לפיו לאחר הבחירות הם ירכיבו ממשלה יציבה בלעדי חה"כ ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו. הכיתוב נכתב על דמותו של חה"כ בנימין נתניהו.

לאחר שהפרסום יצא, טוענים העותרים כי מפלגת הליכוד החליטה לפרסם מודעה מטעמה ובחרה לעשות זאת באמצעות הפרסום המקורי, שינתה אותו למטרתה באופן שדמותו של חה"כ נתניהו, שונתה לדמותו של חה"כ אחמד טיבי ובמקום הכיתוב "נרכיב ממשלה יציבה בלעדיו" נכתב "נרכיב ממשלה איתו".

העותרים טוענים כי מפלגת הליכוד "לקחה פרסום מקורי של מפלגת חוסן ישראל ותקווה חדשה, עשתה בו שימוש ללא כל רשות תוך הפרה גסה של זכויות קנייניות, שינתה אותו למטרתה ואולם השאירה בפרסום המטעה את עיצובו, צבעיו וחמור מכן אף נושא שמן של העותרות כמי שכביכול אחראיות לפרסום מטעה באופן שלא רק מהווה הטעיה מכוונת אלא אף כדי זיוף על כל המשמעויות הכרוכות בכך"

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, קיבל את העתירה, וקבע כי מדובר בפרסום מטעה והורה למפלגת הליכוד להסיר מידית את הפרסום. כמו כן, חויבה הליכוד בתשלום של 20,000 ₪ הוצאות העותרת.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    חזקקקקקק
    הכתבה הזאת על העתירה מביאה לציבור את הפרסומת של הליכוד
    מוצלח הקמפיין